Beva's Interiørgleder

Lev i nuet, vent ikke til i morgen, plukk livets roser i dag.

torsdag 18. august 2011

Flom!

16 August kl 05.00 fikk jeg tlf av ei venninne som varslet meg om at Ålen sentrum var rammet av flom!
Jeg hadde vandret oppe stort sett hele natta og hørt på det enorme regnet, 
og hadde en uhyggelig følelse av at ting ikke var som det skulle være.
 Vi bor sentralt i bygda men har vi ikke utsikt til sentrumen, 
så jeg visste ikke at det var så alvorlig som det var.

...

Det var vann overalt og stri ødeleggende strøm!

...

Ålen Senter min arbeidsplass under vann :-(

...

KAOS RÅDET i morgentimene tirsdag i Ålen sentrum da enorme vannmengder fra elva Gaula fosset gjennom sentrum. Mange innbyggere måtte reddes ut fra sine hjem.
Foto: Per Magne Moan / Scanpix

Sea-king fra Ørland reddet ut folk fra 3 hus.

...

Elva fant stadig nye veier, her gjennom porten til Coop sin byggmix.

...

Her er vannet på retur.

...

...

Den nye kunstgrasbanen vår ble total skadd, 
det skulle ha vært offesiell åpning på den i kveld Torsdag.
Det er mye jobb før den er på plass igjen.









Det er store ødeleggelser i setrum av Ålen, i går og i dag begynner det å gå hvilke konsekvenser dette får for vår bygd, alle butikkene og kafeen er ødelagt, og vi er mange som har mistet arbeidsplassene våre for en stund. 
Det er "hjertet" i bygda vår som nå er borte.
Men midt oppi det hele så er det en stor glede over at det ikke gikk noen menneskeliv, 
HELDIGVIS!!


Nå må vi brette opp armene og stå sammen om å bygge opp ett nytt sentrum i vår fine lille bygd.


Brit Eva

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar